Team Danmark-informationsmøde 6. december på RKS

Er du eliteidrætsudøver, og har du et ønske om at kombinere en ungdomsuddannelse med din elitesport?

Som Team Danmark-uddannelsespartner lægger Roskilde Katedralskole hus til et af Team Danmarks informationsmøder om optagelse på ungdomsuddannelser. Eliteidrætsudøvere og forældre er derfor meget velkomne tirsdag d. 6. december 2022 kl. 18.30.

Til mødet kan du bl.a. høre om sportslig godkendelse, supplerende undervisning og gode råd til planlægning og sport-life balance. Læs evt. mere på Team Danmarks hjemmeside (nyt vindue)

Mød elever og Team Danmark-koordinator på RKS

Til mødet vil der være repræsentanter fra Team Danmark. Du kan også møde nuværende Team Danmark-elever og Roskilde Katedralskoles eliteidrætsmentor Søren Ellehammer Johansen.

Vi har i dette skoleår 75 Team Danmark- og elitesportsudøvere, som har fleksible rammer under deres gymnasieforløb:

• Plads til morgentræning i skemaet, hvis du vælger specifikke studieretninger
  • Mulighed for 4-årigt gymnasieforløb
  • Supplerende undervisning i forbindelse med sportsrelateret fravær
  • Team Danmark-koordinator og mentorordning
  • Høj grad af forståelse for elitesport
  • Forløb målrettet kombinationen af elitesport og uddannelse
  • Styrketræningsfaciliteter

Læs mere om Team Danmark og eliteidræt på RKS.

07.11.2022