RKS-elev udgiver bog

Alexander går i 2.u, spiller violin - og kan nu også kalde sig forfatter i en alder af bare 17 år.

Alexander har netop udgivet en bog om den danske komponist Buxtehude.

"Jeg valgte at skrive en bog om Buxtehude, først og fremmest fordi jeg synes, han er interessant. Og så fandt jeg ud af, at der ikke findes særlig meget litteratur om ham."

Projektet tog for alvor fart, da to udenlandske musikeksperter Ton Koopman og Sigiswald Kuijken, sagde ja til at stille op til et interview med Alexander.

Han brugte omkring et halvt år på at skrive bogen, og selvom han både går i skole og spiller violin på højt plan, så var det ikke særligt stressende at skrive bogen. Men lærerigt var det:
”Jeg har selvfølgelig lært meget om emnet. Jeg har ikke musik på A-niveau – jeg går på en af superscience-linjerne - men gymnasiet handler meget om at skrive og formulere sig, så det kan jeg helt sikkert bruge, specielt til de store opgaver som SRO og SRP.”

Hvis du har lyst til at læse Alexanders bog, kan du finde den på skolens bibliotek.

Næste projekt bliver måske en engelsk oversættelse af bogen.

Tillykke til Alexander med udgivelsen.

12.01.2023