Sundhedsministeren i Promillebaren

Magnus Heunicke gik all in på 007-temaet. Og hoppede fredag aften i Katedralskolens Promillebar til introfesten.

”Der er en fantastisk energi til festen. De unge er glade, og Promillebaren er et initiativ, der på en positiv måde gør det fedt at komme til fest uden at være fuld. Der er jo mange hundrede, der har valgt at komme forbi og blæse,” lyder det fra sundhedsminister Magnus Heunicke, der synes, Promillebaren er genialt fundet på.

Ideen opstod i 2017, og siden har det været en tradition, at eleverne ved ankomsten til gymnasiets fester kan blæse i et alkometer. Er promillen under 0,5, får man billetprisen refunderet. Hele 60% af festdeltagerne får i forbindelse med introfesten billetprisen refunderet - og det er rekord.

Ros fra festudvalget

Fra festudvalgets formænd er der ros til sundhedsministeren for at kigge forbi.

”Det er fedt, at han kommer ud og oplever en rigtig gymnasiefest i stedet for bare at sidde bag Christiansborgs mure,” siger Cæcilie fra 3.d.

Thomas fra 3.p supplerer:

”Og så er det super fedt, at han vælger at bakke op om 007-temaet og komme i bedste Bond-stil. Han var i et vældig godt humør i Promillebaren, og rigtig mange gik hen til ham for at blæse og tage billeder.”

09.09.22