Åbent Hus og besøgsdage

Skal du snart vælge ungdomsuddannelse? Besøg Roskilde Katedralskole, og oplev de mange muligheder, vi kan tilbyde som stort gymnasium.

Åbent Hus

Hvert år i januar inviterer vi dig og dine forældre indenfor, så I kan møde elever og lærere, blive klogere på stx og opleve, hvorfor Roskilde Katedralskole er et af Danmarks mest søgte gymnasier. Næste gang vi holder Åbent Hus er mandag den 20. januar 2025.

Vi starter kl. 19 i vores store hal. Her vil elever og rektor Claus Niller fortælle om RKS og livet på skolen. Der er også snigpremiere på et nummer af den 100% elevstyrede musical.

Fra ca. kl. 19.45 kan du og dine forældre gå rundt på skolen, og tale med elever, studievejledere og lærere om fx:

Parkering v. Kvickly
Et godt tip denne aften, hvor mange lægger vejen forbi: Kør ned i enden af Kvicklys P-plads - så er I ganske tæt ved hovedindgangen til gymnasiet.

Besøgsdage i uge 7

Er du forhindret i at komme til Åbent Hus, fx fordi du går på efterskole? Så kan du tilmelde dig en af vores to besøgsdage i uge 7, hvor du får en rundvisning og møder elever, rektor og en studievejleder.
Vi har typisk besøgsdag mandag og torsdag i uge 7 fra kl. 13-14.30.

Du tilmelder dig ved at skrive en mail til post@rks-gym.dk. Skriv i mailen, hvilken dag du helst vil komme, og hvilken skole du går på nu. Forældre er velkomne til at tage med.
Frist for tilmelding er torsdag den 8. februar.

Vi vil altid gerne tale med dig

Du og dine forældre er altid velkomne til at kontakte skolens studievejledere og få personlig vejledning om dit uddannelsesvalg. Du kan også læse vores FAQ nedenfor, og kommer du i tanke om flere spørgsmål, kan du og dine forældre kontakte skolens kontor på tlf. 46 35 18 91.

Profilhæfte om RKS

Læs profilhæftet (pdf)

Her kan du finde svar på typiske spørgsmål.