1.g-informationsaften 29. august

Vi glæder os til at se 1.g'ere og forældre til informationsaften om studieretningsvalg og skolens holdninger til skolearbejde og uddannelse.

Så har en ny årgang søde, unge mennesker taget hul på gymnasielivet på Roskilde Katedralskole. Et par intense introdage er vel overstået, og den almindelige skoledag er i gang.

Vi glæder os til at se 1.g'ere og forældre til informationsaften tirsdag den 29. august. Mødetid afhænger af klasse:

• Klasserne k1-k8 møder kl. 17-19
  • Klasserne k9-k16 møder kl. 18-20

Til informationsaftenen får I introduktion til det studieretningsvalg, som eleverne skal træffe i løbet af grundforløbet. I får også lejlighed for at tale med lærere og elever fra de forskellige studieretninger, og rektor Claus Niller fortæller om skolens holdninger til skolearbejde og uddannelse.

Program for aftenen

• Første time: Fælles introduktion i Hallen

• Velkomst, forventninger og muligheder v/ Claus Niller, rektor
    • Musik v/ 1.g-elever
    • Studieretningsvalget v/ Søren Ellehammer, studievejleder
  • Anden time:
    • Tal med elever og lærere om vores studieretninger - i Kantinen
    • Tal med studievejledere - i Loungen

Vi har sendt invitationer til elever og forældres digitale postkasse den 14. august.

Team Danmark- og eliteidrætsmøde kl. 19.15

I forbindelse med informationsaftenen holder vi et møde målrettet Team Danmark- og eliteidrætselever og -forældre. Her fortæller eliteidrætskoordinator Søren Ellehammer om de muligheder og vilkår, der er forbundet med at være eliteidrætselev på RKS. Mødet er kl. 19.15-19.45.

2.g'ere og 3.g'ere er også velkomne med deres forældre.

Stemningsbilleder fra opstarten

Både guider, studievejledere, lærere og ledelse gør en indsats for at tage godt imod den nye årgang. Se billeder fra første dag på Facebook og guidernes video til de nye 1.g'ere på Instagram.

Opdateret 15.08.2023