Transport og mødetider

Det er nemt at komme til og fra Katedralskolen. Og fordi skoledagen slutter klokken 15, har du tid til at dyrke sport eller nå hjem inden aftensmad.

Hvordan kommer du frem?

• Cykel: Der er gode cykelstier til og fra Roskilde Katedralskole, og du kan stille din cykel i skolens cykelkælder.
  • Bus: Der kører ekstra busser mellem Roskilde Station og skolen. Afgangstider finder du på skolens infoskærme og rejseplanen.dk. Skolen er i løbende dialog med busselskabet Movia, så busserne kører, som de skal.
  • Tog: hvis du kommer med toget, kan du gå eller tage bussen fra stationen - eller du kan anskaffe dig en stationscykel.

Læs på ungdomskort.dk om rabatordninger for unge. Du kan få dækket en del af dine transportudgifter til og fra skolen.

Skoledagen slutter kl. 15

Undervisningen foregår i tidsrummet 8.10-15.00. Dagen består af fire lektioner af 90 minutters varighed. Efter skoletid har du mulighed for at få hjælp til lektierne i Studietid.

• 1. lektion 8.10-9.40
  • 2. lektion 9.50-11.20
    Spisepause 11.20-11.50
  • 3. lektion 11.50-13.20
  • 4. lektion 13.30-15.00

Enkelte dage vil du opleve undervisning efter kl. 15, fx ved Kat Talks og puljetid.