Vær med i musicalen

100% elevstyret fra start til slut

Hvert år arbejder flere end 100 elever på skolen sammen om at få skabt et brag af en musicalforestilling.

Instruktion, skuespil, sang, lys, lyd, scenografi, musik og koordinering står eleverne helt selv for. Det er ved at lægge kræfterne sammen og bruge adskillige eftermiddage og øveweekender på skolen, at det lykkes at få en forestilling op at stå, der år efter år slår benene væk under alle. Efter forestillingerne i uge 7 fejrer vi resultatet – og går på en tiltrængt vinterferie.

Musicalen 2024: Skammerens datter

På plakaten i februar 2024 er Skammerens Datter - en medrivende forestilling, der henter inspiration fra den populære fantasyroman. Du møder karaktererne fra bogen i nye fortolkninger: Dina, Melussina, en ny Drakan og mange flere. Dina – den frygtede datter af skammeren - bor i den fattige del af byen Dunark. Hun står overfor store udfordringer, da fyrsten myrdes, og kaos hersker. På hendes rejse møder hun den jævnaldrende dreng, Darwin, som viser sig at gemme på en del hemmeligheder. Læs et interview med årets instruktørpar.

Billetsalg 2024

Fredag den 26. januar 2024 åbner billetsalget til de fire forestillinger mandag-torsdag den 12.-15. februar kl. 19. Billetterne koster 75 kr. og kan købes via elevlogin på gymbetaling.dk. Kontakt skolen på post@rks-gym.dk, hvis du ikke er så heldig at kende en elev på skolen.

Styringsgruppen 2023-24

Musicalholdet ledes hvert år af en styringsgruppe bestående af 14 elever med hver sit ansvarsområde. Musicalen er for alle, der har talent eller især interesse for enten skuespil, dans, sang, musik, lyd og lys, scenografi eller PR. Med andre ord er der rig mulighed for at udfolde sig, uanset kompetencer og interesser.

• Instruktører: Oline Mathilde Ferré Stiner (3.r) & Lucas Hempel (3.q)
  • Danseinstruktører: Josefine Link Christensen (3.f) & Freja Marie Nybo Stovgaard (2.z)
  • Scenografiledere: Cathrine Skelmose (3.z) og Signe Guløv Fynsk (3.q)
  • Korledere: Kaj Han Kobberød (3.q) og Ingrid Ravn Eriksen (3.q)
  • PR-ledere: Magnus Overgaard Schnipper (3.q) og Lau Bøgh Andersen (3.q)
  • Bandleder: Asta Oline Bruus Ørtoft (3.q) Eigil Korreman Nielsen (3.i)
  • Teknik-leder: Rose-Amalie Krogh Tøttrup (3.f)

Oplev musicalen tæt på

Se en kort film om musicalen med interview af skuespiller Amanda, instruktør Cecilia og tekniker Oliver.

Følg med i de mange forberedelser op til premieren på musicalens Instagram.

Billeder fra musicalen 2024: Skammerens Datter