Er du et musiktalent, kan du gå på MGK, mens du går på Roskilde Katedralskole.

Musikalsk Grundkursus (MGK) er en musikkonservatorieforberedende uddannelse, som du kan tage, mens du går i gymnasiet. Normalt foregår MGK-undervisningen i Køge, men en aftale betyder, at musikundervisningen kan foregå hos Kulturskolen Roskilde. Samtidig tilpasser vi MGK-undervisningen med dit skoleskema her på Katedralen.

Om MGK

• Hvis du bliver optaget på MGK Sjælland, får du hver uge 7-11 timers undervisning i hovedinstrument, biinstrument og sammenspil. Desuden skal du afsætte tid til øvning, weekendkurser og turné.
  • MGK-undervisningen bliver tilrettelagt med afsæt i dit skoleskema. Det betyder, at undervisningen oftest vil finde sted om eftermiddagen.
  • En normeret MGK-uddannelse varer tre år, men hvis undervisningen kombineres med en gymnasial uddannelse eller anden skolegang kan den foregå over fire eller evt. fem år.
  • Målgruppen er unge mellem 14-17 år.
  • Uddannelsen er gratis, men ikke SU-berettiget.

Læs om optagelse på MGK Sjælland.