Europaklasse - tysk

Tysk fortsætter A, Engelsk A, Samfundsfag B

Vil du gerne kunne tysk og engelsk til fingerspidserne og opnå en interkulturel forståelse, som er meget efterspurgt i dag og i fremtiden? Vil du møde andre europæiske unge? Så er Katedralskolens Europaklasse lige noget for dig.

På denne studieretning kobler vi de to vigtige sprog tysk og engelsk med samfundsfag. Kombinationen giver dig en nøgle til at forstå og deltage i den globale verden. Vi tager fat i de store kulturelle, historiske og sproglige sammenhænge, og vi arbejder i dybden med sprogets betydning, fx i litteratur, blogs, film og musik. Du er sammen med andre, der fascineres af kulturstudier og sprog - et fokus, der både er udgangspunktet for den daglige undervisning, i projekter og på rejser.

I Europaklassen bliver du del af en klasse, som i høj grad fokuserer på kulturmøder. Det giver dig en unik mulighed for at få trænet dit sprog og få nye venner fra det Europa, vi alle er del af.

Du arbejder fx med

• Ligheder og forskelle inden for ungdomskulturer
  • Integration og flygtningestrømme i Europa
  • Sprogets betydning i nyhedsformidling
Europaklasse - tysk

Fag

"Sprog har altid interesseret mig. Jeg vil gerne blive god til forskellige sprog, så jeg kan bruge det til både rejser og arbejde. Mange efterspørger sprog, så det er en fordel på jobmarkedet."

Cecilie Bødker

3.a

Se dine muligheder i denne studieretning

Vælg fag i de mørke felter og se, hvordan dit studieretningsforløb kan se ud.

excel_placeholder

Klik her for at indlæse værktøjet

Sammenlign med andre studieretninger

Skift studieretning ved at skifte faneblad

excel_placeholder

Klik her for at indlæse værktøjet

Her kan du se hvilke uddannelser studieretningen giver adgang til.

Adgangskortet på ug.dk