Musik og kommunikation

Musik A, Engelsk A

Hvordan indvirker musik på idenidentitetsdannelsen, og hvilken rolle spiller musik i forhold til politiske begivenheder? I denne studieretning sætter vi musikken, medierne og individet i centrum.

Du styrker din evne til fordybelse, samarbejde og selvdisciplin, når du selv spiller og synger sammen med andre. Det er i høj grad kompetencer, du også kan bruge i andre fag og i din karriere fremover - og så er det sjovt.

Undervejs i studieretningsforløbet arbejder vi sammen med professionelle kunstnere ud fra et stærkt fagligt perspektiv. Vi har et nært samarbejde med det lokale musikliv, fx MGK, Roskilde Musiske Skole, Gimle og Ragnarock.

Du arbejder bl.a. med:

• Poetry slam og raceproblematik i soul og rap
  • Filmmusik og filmanalyse
  • Køn og identitet i tekst og musik
  • Verdensmusik og klassisk musik i nyt lys
  • Rockmusik og ungdomsoprør
Musik og kommunikation

Fag

"Jeg kan virkelig godt lide musik, også musikteori. Det samme med engelsk. Derfor er det dejligt, at de to fag fylder en stor del af min gymnasietid. I klassen er vi sammen om at elske musik. Det er alles yndlingsfag, og det giver et godt fællesskab – også med de andre musikklasser."

Ida Heidebo

2.i

Se dine muligheder i denne studieretning

Vælg fag i de mørke felter og se, hvordan dit studieretningsforløb kan se ud.

excel_placeholder

Klik her for at indlæse værktøjet

Sammenlign med andre studieretninger

Skift studieretning ved at skifte faneblad

excel_placeholder

Klik her for at indlæse værktøjet

Her kan du se, hvilke uddannelser studieretningen giver adgang til.

Adgangskortet på ug.dk