Kig forbi Studietid

Mandag-torsdag kl. 15-17 kan du få hjælp til lektier og afleveringer.

Hvis lektierne driller, eller hvis du bare gerne vil sidde på skolen og arbejde, så kom til Studietid.

På Roskilde Katedralskole vil vi gerne understøtte din læring mest muligt, både i og uden for klasserummet. Derfor har vi et tilbud om Studietid mandag-torsdag kl. 15-17 i kantinen.

I øjenhøjde med dig

Studietidsmentorerne er studenter fra sidste år. De ved præcist, hvordan det er at blive frustreret over lektier, afleveringer og store opgaver. Og de kan give god råd til, hvordan du fx får en god mappestruktur, planlægger din tid - ja, i det hele taget, hvordan du kan gribe gymnasietilværelsen an.

Se studietidsmentorer fortælle om konceptet i videoen om Studietid.

"Det er rart, man kan få hjælp fra nogen, der næsten lige har været det igennem, vi sidder og arbejder med. Jeg føler, jeg koncentrerer mig bedre, når jeg arbejder her end derhjemme. "

Denisha

2.y