Bliv elev

Roskilde Katedralskole er et af landets mest søgte gymnasier. Her har vi det rart og passer på hinanden, samtidig med at du bliver klædt på til din videre uddannelse og til livet i det hele taget.

Bliv en del af det gode studiemiljø. Og få glæde af alle de muligheder, vi kan tilbyde som stort gymnasium.

Åbent Hus og besøgsdage

Oplev stemningen, mød elever og lærere, og find ud af, om RKS også er noget for dig.

Besøgsdage i uge 7

Er du forhindret i at komme til Åbent Hus, fx fordi du går på efterskole? Så har vi to besøgsdage i uge 7, hvor du møder elever, rektor og en studievejleder.

• Mandag den 12. februar kl. 13-14.30
  • Torsdag den 15. februar kl. 13-14.30

Du tilmelder dig ved at skrive en mail til post@rks-gym.dk. Skriv i mailen, hvilken dag du helst vil komme, og hvilken skole du går på nu. Forældre er velkomne til at deltage.

Frist for tilmelding er torsdag den 8. februar.

Optagelse

Hvilke krav skal du opfylde, og hvordan søger du?

Brobygning og introkurser

Find ud af, om stx er noget for dig.

Skoleskift

Hvis du som elev ønsker at skifte gymnasium til Roskilde Katedralskole pga. flytning eller manglende trivsel, kan du skrive til os via mail: sikkermail@rks-gym.dk
Husk at skrive dit tlf. nr. i mailen.

Du vil så blive kontaktet af skolens kontor, der kan fortælle dig om dine muligheder på nuværende tidspunkt.

Vi har ingen venteliste.